
Saar Driesmans

“Ik heb iets met kronkels. Niet die van wandelpaadjes, maar die van mensen. Ik geloof dat net daar, waar het leven even vastloopt, de mooiste inzichten liggen te wachten..”

Sinds juli 2025 ben ik aangesloten bij het netwerk van Anahata coaches.
Sommige mensen dromen ervan om brandweer of piloot te worden. Ik twijfelde als kind tussen psychiater en leerkracht. Al vroeg wist ik dat ik iets wou doen waarin ik anderen kon helpen groeien. Ik oefende alvast op zolder met ‘schooltje spelen’ en luisterde naar de verhalen van mijn oma. Ik voelde dat ik later iets wou betekenen in het leven van anderen.
Ik verzamel verhalen. Niet de luchtige “hoe gaat het?”-verhalen, maar de échte verhalen. De verhalen die je ’s nachts wakker houden of die je fluistert omdat je bang bent dat ze te veel zijn. De verhalen die je nooit durft vertellen, omdat je denkt dat je er alleen mee staat. Die verhalen zijn mijn werkterrein, mijn passie en soms ook mijn eigen leerschool.
Laat me jou iets vertellen: ik heb zelf ook mijn portie kronkels. Het leven en ik hebben een boeiende dans: ik wil vooruit, het leven trekt me soms achteruit. Burn-out, een toxische relatie, alleenstaande mama worden, mijn grenzen leren kennen door er eerst grandioos over te gaan… Been there, done that. Niet als slachtoffer, wel als mens. Ik leerde dat ik anderen pas kan begeleiden als ik zelf bereid ben mijn eigen schaduwkanten onder ogen te zien, inclusief de stukken die ik liever niet op Instagram post.
Van pleasen naar kronkels
Soms leek mijn leven een pad te zijn dat ik braaf in rechte lijnen horde te bewandelen. Altijd vooruit, niet te luid, niet te traag, vooral niet te veel voelen. Tot ik merkte dat ik op die rechte lijn mezelf was kwijtgeraakt, uitgeput werd van het ‘pleasen’, gevangen zat in de angst om opnieuw gekwetst te worden, of simpelweg het gevoel had dat ik niet ‘genoeg’ was, hoe hard ik ook mijn best deed.
Dus vertelde ik mijn brein dat ik niet geloof in die rechte lijnen. Ik geloof in kronkels. In het vertragen, het durven kijken naar wat er onder de oppervlakte speelt en het vinden van nieuwe ademruimte precies daar waar het vastzit.
Negentien jaar lang gaf ik les met hart en ziel en een gezonde dosis humor. ‘Die van wiskunde’, dat was ik. Ik werd getriggerd door de kinderen en jongeren die niet in het keurslijf pasten. Die ‘te gevoelig’ waren, ‘te stil’ of ‘te druk’. Die zich voortdurend aanpasten aan verwachtingen en zichzelf daarin kwijtraakten. Ik voelde dat ik juist dáár iets te doen had. Maakte mij het uit of ze een wiskundeknobbel hadden of niet. Kinderen die met goesting naar de les wiskunde kwamen en trots konden zeggen dat ze geen angst meer hadden, daar deed ik het voor.
Een bezige bij ben ik steeds geweest. Tijdens mijn loopbaan in het onderwijs, startte ik mijn opleidingen tot hulpverlener en begon de grote reis naar zelfontplooiing. Na 20 jaar volgde ik mijn grote droom en startte ik mijn eigen praktijk.
Specialisaties
Ik ben gespecialiseerd in IEMT (Integral Eye Movement Therapy) en werk als supervisor binnen deze methode, waardoor ik ook andere IEMT practitioners begeleid in hun groei en vakmanschap.
Voor mij is IEMT geen ‘trucje met oogbewegingen’. Het is een diepgaande manier om vastzittende emoties, overtuigingen en beelden te helpen verwerken, daar waar je hoofd het niet meer opgelost krijgt en je lichaam blijft hangen. Denk aan schaamte die blijft plakken, schuldgevoelens die telkens terugkeren, of het diepe gevoel van ‘niet genoeg’ te zijn dat je telkens weer saboteert.

Mijn manier van werken
Mijn manier van werken is zacht én helder. Ik werk lichaamsgericht en met gesprek, met ruimte voor stilte en humor, zodat jouw systeem op zijn eigen tempo kan zakken in veiligheid. We zoeken samen naar manieren waarop je kan landen in je lijf, je grenzen kan voelen en aangeven en zachter kan worden voor dat deel in jou dat om aandacht blijft schreeuwen.
Persoonlijke groei draait niet om harder werken aan jezelf. Wel milder worden voor jezelf, over thuiskomen bij wie je in wezen al bent. Inclusief je kracht, je kwetsbaarheid en je eigen-wijsheid.
Therapie bij mij kan in de praktijkruimte, spelend op de speelzolder of wandelend in de natuur en telkens afgestemd op jouw noden en mogelijkheden.
Wat je mag verwachten
– Ruimte om te zijn wie je bent, ook als je niet weet wie dat precies is.
– Diepgang, maar luchtig gebracht.
– Veiligheid om te voelen wat gevoeld wil worden.
– Humor, zodat het niet zwaarder hoeft te zijn dan nodig.
– Confrontatie, liefdevol en afgestemd op jouw tempo.
– Beweging in wat al te lang vastzit.
Je hoeft niet “af” te zijn om stappen te zetten. Je hoeft niet perfect te zijn om welkom te zijn. Je hoeft alleen maar nieuwsgierig genoeg te zijn om te onderzoeken hoe het anders kan.
Durf jij het aan om jouw eigen kronkels te leren kennen, zodat je weer richting kan geven aan je leven op een manier die écht bij je past? Dan wandel ik graag een stuk met je mee.
Wat je zeker over me moet weten
-Ik hou van dansen, Koken en reizen (en dan het liefst naar Italië)
-Ik geniet van een glas rode wijn en heerlijke klassieke muziek
- Onweer vind ik de max
- Ik ben de trotse mama van 3 volwassen kinderen
- Ik combineer verschillende opleidingen omdat ik anders onderprikkeld raak.

“Ik consulteerde Saar op een moment dat ik me bevroren voelde in het leven. Niet bewust van het feit dat de origine van dit gevoel kwam uit voormalige imprints. De Integral Eye Movement Therapy is werkelijk mind blowing. Erg diepgaand maar aangenaam. Een inspiratie als mens en als hulpverlener"
-Jeroen-
Opleidingen
Master Klinische Orthopedagogiek (UGent i.o)
Integratieve Humanistische Psychotherapie (AIHP i.o.)
Integratieve Kinder- en Jeugdpsychotherapie met specialisatie SOVA en speltherapie (AIHP)
NLP practitioner (Eric Schneider – Arcturus)
NLP master practitioner (Eric Schneider- Arcturus)
IEMT Practitioner (Hanneke van der Voort)
IEMT Practitioner Advanced (Hanneke van der Voort)
Supervisor IEMT (Mickey Berkal)
Rejection Sensitivity Relaease Model (Saskia Klaaysen – Hanneke van der Voort)
Rejection Sensitivity Tafelopstellingen (Saskia Klaaysen)
Verbindende Communicatie
Rots en Water
Human Design
Regentaat lichamelijke opvoeding
Regentaat wiskunde
·